Семінар-практикум учителів зарубіжної літератури Золотоніської громади з проблеми «Компетентнісний підхід у викладанні зарубіжної літератури за оновленими програмами»
Сучасний урок зарубіжної літератури – це урок життя, на якому формується компетентність мовця, національна свідомість, духовно багата мовна особистість, ціннісне ставлення до того, що відбувається навколо. У пам’яті лишається те, що має емоційне позначення. Саме література виконує головну роль у формуванні світогляду, характеру й особистісних якостей, естетичних смаків учнів.
З огляду актуальності вищесказаного, з метою обміну педагогічним досвідом, підвищенням фахової компетентності, 14 березня 2023 року в приміщенні центральної міської бібліотеки на базі нашої школи відбувся семінар-практикум учителів зарубіжної літератури Золотоніської громади з проблеми «Компетентнісний підхід у викладанні зарубіжної літератури за оновленими програмами».
Із вітальним словом до учасників зібрання звернулась директор КУ «ЗЦПРПП» Наталія Строкань, яка наголосила на зміни до програм із зарубіжної літератури і побажала плідної роботи. У теоретичному блоці вчитель Тетяна Шоломіцька продемонструвала презентацію, в якій звернула увагу на універсальні та інтерактивні методи і прийоми формування ключових та предметних компетентностей на уроках зарубіжної літератури. Провідні бібліотекарі Ніна Гринь та Валентина Олексенко провели BOOK FRESH, ознайомивши присутніх із новинками бібліографічного фонду, а саме із книгами нових програмових творів. Консультант КУ «ЗЦПРПП» Ірина Пономаренко зазначила, що метою сучасного уроку стає вже не нагромадження знань, а пошукова діяльність, спрямована на формування умінь і навичок щодо орієнтації в інформаційному просторі. Саме пошукова діяльність розвиває критичне мислення, емоційний інтелект, емпатію і творчу уяву учнів. Наступним етапом семінару став майстер-клас, який провела вчитель Раїса Сушко, використовуючи інтерактивні вправи до твору Елеонор Портер «Полліанна»: «Хмарка слів», «Дерево радості», асоціативна гра «Дівчинка_веселка», рефлективні техніки «Рецепт щастя» і «Коло радості». Педагоги вкотре переконалися, що навчання має бути цікавим. Для учня це означає посильним і успішно-результативним, для вчителя – радісним.
Захід відбувався в теплій, дружній атмосфері. Сподіваємось, нові навички допоможуть учителям-словесниками урізноманітнити свої заняття і зробити їх ще цікавішими для сучасних учнів.