Золотоніська ЗОШ №5 - офіційний сайт -

Талановиті кадри України

З метою профорієнтаційної роботи серед учнів старших класів та виявлення обдарованої молоді редакцією газети«Все про бухгалтерський облік» З 1 жовтня по 31 грудня 2012 року проводився Всеукраїнський конкурс творчих робіт Талановиті кадри України.

Вітаємо ученицю 11А класу Бойко Альону, яка брала участь у конкурсі та  нагороджена грамотою за активність, прагнення до перемоги та високий інтелектуальний рівень.

Адміністрація закладу висловлює подяку вчителю економіки Заєць Світлані Іванівні  за високий професіоналізм та підготовку учасника конкурсу. 

Детальніше: Талановиті кадри України

Витяги із Законів України щодо виконання батьківських обов’язків

Пам'ятка для батьків

(витяги із Законів України щодо  виконання ними батьківських  обов’язків)

 

                                                                                   Закон України про освіту


Ст. 59. Відповідальність батьків за розвиток дитини.

  1. Виховання в сім'ї є першоосно­вою розвитку дитини як особистості.
  2. На кожного з батьків покла­дається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток ди­тини.
  3. Батьки зобов'язані:

—             постійно дбати про фізичне здо­ров'я, психічний стан дітей, створю­вати належні умови для розвитку їхніх природних здібностей;

—              поважати гідність дитини, вихо­вувати працелюбність, почуття добро­ти, милосердя;

—             сприяти здобуттю дітьми освіти у закладах освіти або забезпечувати повноцінну домашню освіту відповід­но до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу;

-          виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.

Конституція України

Ст. 52

Будь-яке насильство над дитиною  та її експлуатація переслідуються за законом.

Батьківські права та обов'язки но­сять конституційний характер. їхнє право на виховання дітей є переду­мовою здійснення обов'язків щодо виховання. Відмовитись від своїх прав та обов'язків батьки не можуть. Вони можуть їх втратити після суду.

Кодекс про шлюб та сім'ю

Ст. 65, частина 2

Один із батьків, який проживає ок­ремо від дитини, зобов'язаний брати участь у її вихованні і має право на стосунки з нею. Той із батьків, при якому проживає дитина, не має права перешкоджувати іншому із батьків зу­стрічатися з дітьми і брати участь у їх вихованні.

Ст. 70

Підстава для позбавлення бать­ківських прав:

—              батьки ухиляються від виконан­ня своїх обов'язків щодо навчання і ви­ховання дітей;

—              батьки зловживають батьківсь­кими правами, жорстоко поводяться з дітьми;

—               батьки шкідливо впливають на дітей своєю аморальною, антигро­мадською поведінкою;

—             батьки є хронічними алкоголіка­ми та наркоманами.

Ст. 76

Для захисту інтересів дитини суд може прийняти рішення про відібран­ня дитини без позбавлення батьківсь­ких прав і передачу дитини на опіку­вання органу опіки і піклування. Воно може мати місце тоді, коли подальше перебування дитини у осіб, у яких вона знаходиться, загрожує її здоров'ю, ви­хованню і небезпечне для неї (дитина залишається без їжі, одягу, необ­хідного постійного догляду).

Адміністративна відповідальність

Адміністративна відповідальність батьків встановлена, виходячи із ви­мог КпАП за ухилення від виконання покладених законом обов'язків:

Ст. 184, частина 1

систематичне ухилення від вико­нання обов'язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей (при наявності підтверджуючих доку­ментів)

Ст. 184, частина 2

передбачена відповідальність за ті ж дії, які вчинені повторно протягом року після накладення адміністратив­ного стягнення до першої частини цієї статті (при наявності підтверджуючих документів)

Ст. 184, частина3

 за вчинення неповнолітнім у віці від 14 до 16 років правопорушення, яке передбачає відповідальність згідно з Кодексом про адміністративні право­порушення.

Ст. 184, частина 4

До неповнолітніх, які не досягли 14—16 років і відповідно до статті 10 Кримінального кодексу не є суб'єкта­ми злочину і не можуть нести кримі­нальної відповідальності, застосову­ються примусові заходи виховного характеру, які передбачені ст. 11 Кримінального кодексу, а батьки не­суть адміністративну  відпові­дальність.

— Батьки можуть нести адміністра­тивну відповідальність і за статтею 180 Кодексу — за доведення неповноліт­нього до стану сп'яніння (шляхом осо­бистого прикладу або психічного чи фізичного спонукання до вживання спиртних напоїв). Якщо неповнолітній систематично втягувався в пияцтво дорослим, то ос­танній підлягає кримінальній відпові­дальності за ст. 208  Кримінального кодексу.

 

 

Поради батькам щодо зняття психологічного напруження у дітей

У “шкільному” житті першокласники стикаються з труднощами, невдачами, незаслуженими звинуваченнями, образами, допускають помилки, потрапляють в конфлікти, відчуваючи невпевненість. Найбільш доцільними для зняття психологічного напруження учнів молодшого шкільного віку є дихальна гімнастика, фізичні навантаження, домашній затишок, спілкування з четвероногим другом, живопис, художнє слово, театр, позитивні емоції, музика та спілкування з природою. Батькам доцільно знати способи зняття психічного напруження в дітей.

Найкращим способом зняття нервового напруження є фізичні навантаження – фізична культура та фізична праця. Якщо в дитини поганий настрій, їй необхідно гратися на свіжому повітрі в рухливі ігри, спортивні ігри — футбол, волейбол, теніс. Домашній затишок, спілкування з четвероногим другом. Дитина повинна знати, що коли їй дуже важко, її образили, треба йти додому.

Домашній затишок, добре і лагідне слово рідних допоможуть їй. Вчені вважають, що кішка та собака знімають стресовий стан, заспокоюють нервову систему. Живопис своїм розмаїттям кольорів, грою світла й тіні створює особливу музику картини. Так вважав французький художник Е.Делакруа. А російський вчений Ф.Шмідт писав, що колір сам по собі, незалежно від предмета, якому він властивий, справляє на глядача певний психофізіологічний вплив.

З давніх-давен відомо, що усмішка, жарт, гумор знімають психічне напруження. Ю.Нікулін писав: “Я твердо вірю: сміх зміцнює здоров’я і подовжує життя”. Почитайте з дитиною гуморески, відвідайте цирк.Музика Людям здавна відомо про цілющі властивості музики. Російський невропатолог і психіатр В.М. Бехтєрев довів, що в дитячому віці нормальному, здоровому розвиткові організму сприяють ніжні колискові пісні, спокійна музика.Спілкування з природою Природа заспокоює нервову систему, робить людину добрішою. Отже, якщо в дитини поганий настрій – відпочиньте з нею серед природи.

Гра – явище феноменальне, вона притаманна всім дітям без винятку. Особливу значущість гра має для першокласників, оскільки це та діяльність, без якої дитина шести років не може нормально жити і розвиватись.У навчальному процесі через його регламентованість не завжди є можливість забезпечити умови, необхідні для розгортання справжньої гри: ініціатива, добровільність, спонтанність, необмежене мовне спілкування.

Тому доцільно батькам учнів першого класу подбати про те, щоб діти достатньо гралися у вільний від шкільних занять час. Причому, чим більший вибір ігор, тим легше розкрити індивідуальні можливості й обдарування кожної дитини, створити оптимальні умови для її повноцінного розвитку.

Творчо, оригінально наслідуючи дорослих, дітей, поведінку уявних персонажів, їх ставлення до оточення, дитина засвоює моральні норми, на чуттєвому рівні прилучається до культури середовища, що її оточує. Другий фактор, яким зумовлюється виховний вплив творчих ігор – реальні міжособистісні стосунки дітей у процесі гри. Вони мають величезне значення для подальшого розвитку особистості, засвоєння норм поведінки в дитячому середовищі.

Поради батькам першокласників

1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.

2.Не підганяте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.

3.Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.

4.Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.

5.Забудьте фразу «Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу питань, дайте їй розслабитись.

6.Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона сама все розкаже.

7.Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.

8.Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.

9.Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.

10.Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова не хвилюйся, «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.

11.При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»

12.Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13.У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Коли щось не виходить, порадьтесь із психологом, учитилем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14.Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.

15.Знайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або піісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них. 

   

Контакти  

19700, Черкаська область,
м. Золотоноша, вул. Баха,57.
телефони:

(04737) 5-31-60

(04737) 5-21-60

email: zoloschool5@ukr.net

   
   
<< < квітня 2024 > >>
пн вт ср чт пт сб нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
   
© Золотоніська загальноосвітня школа №5